Opptur, opptur, du er velkommen!

Idag hadde de et tverrfaglig møte her på UNN der de diskuterer pasienter som meg. 

Møtet var kl. 14.00, så jeg har gått og bitt negler i påvente av telefon fra kirurg. 

15.41 ringte telefonen. Kirurgen vil snakke med meg. Går skjelvende bort på avdelingen, og setter meg ned og venter.

Pulsen slår. Svetten renner…..angst, angst, angst.

Kirurgen kommer inn. Han smiler. Det roer meg med en gang.

“Jeg ville snakke med deg så fort som mulig”, sier han.

Bra.

“Vi er veldig glad for at vi klarte å sette inn stenten i forrige uke. Det har gitt tarmen tid til å komme seg”.

Bra.

“Vi opererer på mandag, da fjerner vi svulsten”.

Yess!

“Det blir kikkhullskirurgi”.

Så jeg får ikke stomi?

“Nei, ikke hvis du ikke vil”.

Jeg ler! Helst ikke selvfølgelig….men var forberedt på det ja….

“Mulig vi må fjerne eggstokkene dine”.

Røsk de ut!

“Hun som er leverkirurg var der, og hun var veldig klar på at hun skal finne en måte å få operert ut svulsten i leveren på”.

Men….den kunne jo ikke opereres ut sa de…

“Hun skulle gjøre alt hun kunne for at det skulle gå, vi må bare sette hodene våre sammen. Men du må ha cellegift først”.

Kjør på!

Jeg kunne vel ikke hatt en mer positiv samtale enn dette. Jeg er så uendelig glad for at disse menneskene finnes! At de kjemper med nebb og klør for meg. 

“Det er alvorlig, men det ser ut som vi skal klare å fikse dette her”.

Beste vennene i verden! Det er det jeg har!

Etter at jeg hadde snakket med kirurgen og skulle tilbake til hotellet, får jeg beskjed om at det står noe å venter på meg i resepsjonen. En stor pappeske. “Mester Grønn” står det på den.

Tar den med opp, og åpner den spent. 

Å ha så fine mennesker rundt seg er avgjørende! Vi er trekløveret! Det er oss tre for alltid! Kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt!

 

  • Marie – kreft i magen, men lykkelig idag.

 

(Fått noen tilbakemld om at det ikke går å kommentere her, og det stemmer. Denne plattformen tillater ikke kommentarfelt. Vet ikke hvorfor men.. Dersom dere ønsker å si noe til meg, helst noe hyggelig, så kan dere sende meg en mld på snapchat. Dere finner meg under: mariebaj. Har også en Instagramkonto: @bymariedesign)

38 år ung dame som skal vinne over kreften en gang til.
Posts created 60

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top