Vent litt….sa du år?

Tarmkreft er visstnok en krefttype som vokser sakte. Det vil si at jeg har hatt det i magen i flere år. År. 

Når legen sa det fikk jeg fullstendig panikk.

Jeg har vært gravid OG hatt kreft samtidig! Er det derfor det ble akutt keisersnitt? Er ungen min også syk? Må vi sjekke han for kreft?

Uendelig mange spørsmål dukket opp. 

Så begynte minnene å endre seg. Sommerferien for 2 år siden. Plutselig hadde den kreft. Når jeg møtte Bjørn-Ole. Kreft. Hele lærlingtiden min. Kreft. Nybakt mamma. Kreft. Fortiden min endrer seg. 

Avdelingen jeg er innlagt på her på UNN.

Har vært på Vardensenteret for andre gang idag. Hyggelig det, men trenger et filter. Hører de andre forteller, og putter deres erfaringer inn i min egen fremtid. Skummelt. 

De har en fantastisk massasjestol på Vardesenteret! Deilig å koble helt ut!

 

Idag dusjet jeg i glovarmt vann. Kjente at det var på kanten av hva huden min tålte. Trengte noe annet å tenke på. Å ha mentale smerter er så overveldende til tider at jeg vil kjenne en fysisk smerte istedenfor. Blir mer håndterbart.

Idag får jeg vite når operasjonen er. Når hovedsvulsten skal ut. Gruer meg. Gleder meg. Noe å jobbe mot. 

 

Tok på meg mascara igår. Hjalp litt det og….

 

Har veldig angst idag. Ikke vært på do enda. Akkurat sånn det startet. Tenker at stenten er ødelagt. Tenker at kreften har spredt seg. Tenker at nå er det over. 

Katastrofetanker…………………

Nå trenger jeg luft. Friskluft. Må ut herfra.

38 år ung dame som skal vinne over kreften en gang til.
Posts created 60

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top