Nå svikter hjertet mitt meg også…

De siste 24 timene er noe av det verste jeg har opplevd. Etter å ha fått beskjed om at cellegiften ikke har fungert ble vi sendt direkte til kreftavdelingen. Der snakket vi med en lege, og planen var å starte opp med ny type cellegift idag. Sånn ble det ikke…

Etter 2. og 3. runde cellegift fikk jeg store smerter i venstre arm, og trykk på brystet. Jeg ringte UNN og snakket med overlegen på kreftavdelingen som stoppet videre behandling. 1-2 % av de som får den typen cellegift kan få bivirkninger som påvirker hjertet. Det er det samme som angina, men uten forkalkning i blodårene. Blodårene snurper seg sammen, og åpner seg igjen etter at cellegiften går ut. MEN! Sjansen for et hjerteinfarkt er jo like stor. Så jeg har ikke bare en type kreft som er veldig utypisk for meg, men i tillegg er jeg såpass spesiell at jeg også får en av de sjeldnere bivirkninger. Skulle ønske jeg var spesiell på en helt annen måte!



Hele dagen gikk med til å sjekke hjertet. Ble først sendt på arbeids-EKG og ultralyd av hjertet, før jeg måtte ned noen etasjen å ta en CT av hjertet.

Alt ser for så vidt greit ut, men de vil behandle meg med hjertemedisin i 3 døgn før jeg starter på nye 4 runder med cellegift. Så imorgen drar jeg hjem, og må tilbake på mandag. Jeg er fremdeles innlagt på avdelingen, så er hjemme på permisjon.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere alt som skjer nå, og jeg merker at jeg begynner å bli apatisk.

Nå vil jeg bare hjem og snuse på ungen min og låse døra så ingen kommer inn.

38 år ung dame som skal vinne over kreften en gang til.
Posts created 60

3 thoughts on “Nå svikter hjertet mitt meg også…

  1. Lås deg inne, snus, knug og kos med goingen 💙 Så låser du opp og er klar for det meste ❤

  2. Uff skal det liksom ingen ende ta for deg da… Jeg hadde kreft for noen år siden og veit hvordan tankene kverner og kverner. Håper virkelig noe går din vei snart.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top