Hodet begynner å bli utslitt.

Var på kafé med ei venninne idag. Var vel ute i ca 1 time. Sov i 1,5 time på sofaen etterpå. Helt tom for energi.

Har ikke sovet særlig i natt heller. Har sovet sammen med Magnus. Han sov gjennom hele natten, men jeg var mer våken enn ikke. Tok ikke sovemedisiner siden jeg skulle sove sammen med han. 100% verdt det. Det var helt fantastisk å ha han ved siden av meg. Aner ikke hvor lenge det er til jeg kan sove sammen med han igjen, så frem til mandag er vi sovekompiser!

Og på mandag starter det. Cellegiften. Gruer meg. Gleder meg.

Hjernen min jobber på overtid om dagen. Blir veldig fort sint. Irritert. Er veldig utålmodig.

Syns det er vanskelig å forholde meg normalt til alt rundt meg. Sitter fast mellom “Vil ikke at folk skal synes synd på meg og bare snakke om kreft vær så snill å snakk om noe annet” og “Vær så snill å trøst meg kan vi bare snakke om meg hele tiden”.

Vil ikke det ene og vil ikke det andre. Slitsomt å være tvunget til å forholde meg til kreft. Har ikke hatt noe valg, og det er vanskelig å godta.

Også er det kreft over alt. Hver gang jeg åpner VG på mobilen er det en eller annen artikkel om kreft der. En kjendis som døde av kreft. Alle har en historie om kreft.

Det forundrer meg litt. At alle vil dele sin erfaring med kreft med meg. Jeg vil ikke høre historier om venninner som er på sin tredje runde med cellegift eller en bestefar som døde av kreft i sommer. Jeg har ikke filter, og putter alle historier inn i min egen fremtid. Og det syns jeg er kjempeekkelt. Jeg står midt i mitt livs største krise. Jeg vil bare høre positive historier. Helst ingen historier.

Ja, jeg forstår at de ikke forstår og at de ikke mener det slemt.

Men likevel… det forundrer meg at man ikke tenker seg om.

Så nå er hodet mitt utslitt….

Prøver å holde meg unna sukker, så det ble svart kaffe. Gikk på en browniesmell når jeg kom hjem men….
38 år ung dame som skal vinne over kreften en gang til.
Posts created 60

2 thoughts on “Hodet begynner å bli utslitt.

  1. Æ e iallefall så glad for at du dele så ærlig! Du gjorde et stort inntrykk på mæ da du satt på varde senteret og fortalte ka legen hadde servert dæ 6 daga tidligere. Så æ e ofte innom for å se korsn du har det! Masse lykke til på mandag, og framover. Bare brett opp arman og mos den dritten over auan!!

    1. Så koselig Carrin ❤️ Så hyggelig at du følge med 😊 Og helt riktig, skal skremme kreften så hardt at den aldri tørr å komme tilbake!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top