Sånn går det idag!

Igår begynte jeg på første av, foreløpig, 4 kurer. Bivirkninger så langt er overfølsomhet for kulde. Kan ikke drikke noe kaldt eller ta på noe kaldt uten at det gjør vondt. Får på en måte støt.

Litt medisin/metallsmak i munnen, men ellers er egentlig ting greit. Litt tungpustet også. Men ikke kvalm. Håper det holder seg. Er godt medisinert mot det, så det bør jo gå greit.

Igår kveld måtte jeg bort på avdelingen og sjekke en bivirkning som jeg eeeeegentlig ikke skulle ha. Er på hotellet og sover, men er innlagt på avdelingen dersom det skulle være noe. Følte meg så beruset, og ble nummen i leppene. Så ringte bort, og de ville jeg skulle komme så de fikk sjekket alt. De ringte til lege og konfererte, og siden de ikke ville pause behandlingen måtte jeg sove der så de kunne holde et øye med meg. Men, det var ikke noe alvorlige greier. Mest sannsynlig er jeg litt mer sensitiv, for det er ikke en unormal bivirkning, men den kommer som regel lengre ut i behandlingen.

Måtte sove på behandlingsrommet. Greit nok det hadde det ikke vært for at det var så lyst der inne! Liker det iskaldt og bekmørkt når jeg skal sove 😅

Litt ubehagelig å sove med den pumpa mellom puppene. Men går greit det og. Den reagerer på kroppsvarme, så har den nedi BH-en. Da er det visstnok mer effektivt. Og det liker vi. Målet med cellegiften er å få de svulstene i lever som egentlig ikke kan opereres ut så små at de kan ta de ut. Eller fjerne de helt. Hadde jo vært det beste.

Picc-linen er festet under overarmen. Ser veldig mye mer dramatisk ut enn det er!

Mat blir nok en utfordring fremover, både matlyst og smakssans som er på ville veier. Fikk noen fine brosjyrer på avdelingen med masse gode tips i.

Her står det svart på hvitt at jeg skal spise dessert hver dag! Ikke tull en gang! For å gå opp i vekt må jeg ha et skikkelig kaloririkt kosthold! Det er jo luksus da 🙌

Er bedre i hodet idag. Ikke så tunge tanker. Må stenge det litt av. Imorgen drar vi hjem også. Så det hjelper. Skal fortsette kuren i Alta. Annenhver uke i 8 uker. Slipper unna julaften! Hurra! Og den 24/12 er det 4 dager til neste kur, så kanskje jeg til og med er i ganske fin form…..?

38 år ung dame som skal vinne over kreften en gang til.
Posts created 60

2 thoughts on “Sånn går det idag!

  1. Kjenner alt igjen, smaken borte, sliten osv. prøv riskaker med eller uten salt og drikk mye vann. Greit å få ned👍. Du blir nok i bedre form etter en god uke, og husk at dette blir «bare» en periode i ditt liv❤️

    1. Det var lurt! Takk for tips 🙌 heldigvis kun en periode i livet. Man må tenke det store bildet innimellom for å sette ting i perspektiv!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top