Cellegiftkur #2

Jeg har 3 metastaser i leveren. De er for store til å operere ut. Derfor får jeg cellegift. Har hatt første kuren, og på mandag skal jeg få nummer to. 

Mandags morgen kommer det en taxi og henter meg, og kjører meg til Hammerfest. Kl. 11 får jeg den første kuren. Etterpå kobles pumpen med den andre kuren på. Ettersom Hammerfest blander kuren selv må pumpen byttes etter 22 timer. Derfor blir jeg der til tirsdag. Skal være på pasienthotellet. 

Onsdag blir pumpen koblet av her hjemme i Alta. 

Gruer meg ikke like mye som sist. Vet liksom hva jeg går til. Også er jeg på sykehus de første to dagene, som også gir en god trygghet. Det eneste jeg tenker litt på er om bivirkningene blir verre denne gangen. Og blir de det så er det likevel ikke ille. Jeg har vært utrolig heldig som har hatt det så enkelt. 

Det jeg syns er mest ubehagelig er at det blir så tydelig at jeg er syk. For det er jeg jo. Kroppen min er kjempesyk.  Så jeg og terapeuten min har avtalt at den uken jeg får cellegift skal jeg også ha spa-uke. Hver dag. Hele uka. Roe helt ned. Jeg har faktisk lov til det. Og det er godt å kjenne på. Jeg vet jeg kommer til å bli ekstra sliten den uka, så da må jeg godta det og heller snu det til min fordel.

De siste dagene har jeg gjort masse! Til og med levert Magnus i barnehagen en dag. Har hatt enorme mengder energi og følt meg helt topp! Her om dagen skulle jeg være litt tøff å farge håret rosa. Hjemme. Det gikk som det måtte gå, så endte opp med gull/oransje. Spennende farge det altså, men sendte likevel en melding til frisøren i håp om å få det fikset før jul. Og jammen sa jeg flaks! Hun hadde ledig time dagen etter! Så nå føler jeg meg finere på håret enn på lenge! Har også kortere hår enn jeg noen gang har hatt. Så da mister jeg vel sikkert håret om en ukes tid…….typisk….

Har begynt å glede meg til julaften og. Første gang på mange år at julestemninga har kommet så sent. Bruker som regel å få den alt for tidlig, også er den liksom borte når jula kommer. Så kanskje jeg klarer å nyte den litt ekstra akkurat dette året.

Jeg har ikke et enormt behov for å skrive så mye disse dagene heller. Ting er så greit liksom. Men deler litt på snap hvis noen er nysgjerrig. (brukernavn på bildet)

PS: Denne turen skal jeg IKKE glemme strikketøyet!!!!

38 år ung dame som skal vinne over kreften en gang til.
Posts created 60

4 thoughts on “Cellegiftkur #2

  1. Du ser da utrolig smaching og god ut! 🙂
    Masse lykke til over helga, krysser fingrene for ei bra SPAuka 🙂 Ja for all del, glem nå ikkje strikketøyet 🙂

    Vibbedille 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top